Leger-workout

Het Amerikaanse leger heeft een test om de fitheid van zijn soldaten mee te trainen. Vroeger werd er vooral getest op push-ups, sit-ups en hardlopen. Deze oude test is afgeschaft omdat het niet goed test op de activiteiten die soldaten moeten doen in het veld. De nieuwe test voorspelt het succes van een soldaat veel beter.

Welke oefeningen moeten soldaten nu doen en wat is de minimumeis om in het leger te mogen?

- 2 mijl hardlopen (3,2 kilometer) (minimumeis: 19:30 minuten)

- Een track van 25 meter sprint, een zware slee van 45 kg 50 meter trekken, 2 kettlebells van 13 kg 50 meter tillen, en weer 25 meter sprinten (minimumeis: 2 minuten en 40 seconden)

- Drie deadlifts op maximaal gewicht (minimumeis: 77 kg bij de derde keer)

- Leg tucks: hangend aan een rekstok de knieŽn de ellebogen laten aanraken (minimumeis: 3 keer)

- Een bal van 4,5 kg zo hoog mogelijk gooien, twee pogingen (minimumeis: 45 centimeter)

- T-pushups: Na een pushup helemaal plat gaan liggen met je armen opzij, om een T te vormen. Daarna weer een pushup, weer plat liggen, enzovoorts (minimumeis: 15 keer)

Haal jij de leger-test?

terug naar nieuws